Informatii precontractoale anexa B
PARTEA B
Formular cu informații standard pentru contracteleprivind pachete de servicii
de călătorie în alte situații decât cele care fac obiectulpărții A
Combinația de servicii de călătorie pusă la dispozițiadumneavoastră este un pachet în înțelesul OrdonanțeiGuvernului nr. 2/2018.Prin urmare, veți beneficia de toate drepturile UE care se aplică pachetelor. Societatea LYOD TOUR S.R.L. va fi pe deplinresponsabilă pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu.În plus, conform legislației, societatea LYOD TOUR S.R.L. deține protecție pentrua vă rambursa plățile și, în cazul în care transportuleste inclus în pachet, pentru a asigura repatriereadumneavoastră în cazul în care devine insolventă.
Drepturi principale în temeiul Ordonanței Guvernuluinr. 2/2018.
– Călătorii primesc toate informațiile esențiale privindpachetul anterior încheierii contractului privindpachetul de servicii de călătorie.
– Există întotdeauna cel puțin un comerciant care răspunde pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
– Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenția de turismorganizatoare sau cu agentul de turism.
– Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei înștiințări efectuate în mod rezonabil șieventual a plății unor costuri suplimentare.
– Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă cresccosturile specifice (de exemplu, prețurilecarburanților) și dacă acest lucru este prevăzut înmod expres în contract, și în orice caz nu mai târziude 20 de zile înainte de începerea executăriipachetului. În cazul în care creșterea prețului estemai mare de 8% din prețul pachetului, călătorulpoate înceta contractul. În cazul în care agenția de turism organizatoare își rezervă dreptul de a creșteprețul, călătorul are dreptul la o reducere de prețdacă apare o scădere a costurilor relevante.
– Călătorii pot înceta contractul fără plata uneipenalități de încetare și pot obține rambursareacompletă a oricăror plăți în cazul în care oricare dintreelementele esențiale ale pachetului, altul decâtprețul, s-a modificat în mod semnificativ. În cazul încare, înainte de începerea executării pachetului, comerciantul răspunzător de pachet anuleazăpachetul, călătorii au dreptul la rambursare și, dupăcaz, la o despăgubire.
– Călătorii pot înceta contractul fără plata uneipenalități de încetare, înainte de începerea executăriipachetului, în circumstanțe excepționale, de exempluîn cazul unor probleme grave de securitate la destinație care sunt susceptibile de a afecta pachetul.
– În plus, călătorii au posibilitatea de a încetacontractul în orice moment înainte de începereaexecutării pachetului, în schimbul achitării uneipenalități de încetare adecvat și justificabil.– În cazulîn care, după începerea executării pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferitecălătorului servicii alternative corespunzătoare, fără a implica plata unor costuri suplimentare. Călătorii pot înceta contractul fără plata unei penalități de încetare, în cazul în care serviciile nu sunt executateîn conformitate cu contractul și acest fapt afectează înmod substanțial executarea pachetului, iar agenția de turism organizatoare nu remediază problema.
– Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a prețului și/sau la plata unor despăgubiri pentru dauneîn cazul în care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod necorespunzător.
– Agenția de turism organizatoare trebuie să ofereasistență în cazul în care călătorul se află îndificultate.
– În cazul în care agenția de turism organizatoareintră în insolvență, plățile vor fi rambursate. În cazulîn care agenția de turism organizatoare intră îninsolvență după începerea executării pachetului, iartransportul este inclus în pachet, repatriereacălătorilor este garantată. LYOD TOUR S.R.L. a contractat protecția în caz de insolvență cu OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP [entitatearesponsabilă pentru protecția în caz de insolvență]. Călătorii pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă (datele de contact, inclusivnumele, adresa geografică, adresa de e-mail șinumărul de telefon) în cazul în care anumite serviciisunt refuzate din cauza insolvenței LYOD TOUR S.R.L. În sensul prezentului formular prin agenție de turismorganizatoare se înțelege agenția de turismorganizatoare stabilită pe teritoriul României sauagenția de turism intermediară stabilită pe teritoriulRomâniei, care cumpără în mod direct pachete de la o agenție de turism organizatoare care nu este stabilităîn România, după caz, conform art. 14 din OrdonanțaGuvernului nr. 2/2018.În cazul prevederilorreferitoare la insolvență, agenția de turismorganizatoare este cea dintr-un alt stat membru saudin România, după caz.[Site-ul internet pe care esteaccesibilă Ordonanța Guvernului nr. 2/2018]