Informatii precontractoale anexa A
Anexa 1
PARTEA A
Formular cu informații standard pentru contracteleprivind pachete de servicii
de călătorie atunci când este posibilă utilizarea de hyperlinkuri
Combinația de servicii de călătorie pusă la dispozițiadumneavoastră este un pachet în înțelesul OrdonanțeiGuvernului nr. 2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum șipentru modificarea unor acte normative.Prin urmare, veți beneficia de toate drepturile UE care se aplicăpachetelor. Societatea LYOD TOUR va fi pe deplinresponsabilă pentru executarea corespunzătoare a pachetului în ansamblu.În plus, conform legislației, societatea LYOD TOUR S.R.L. deține protecție pentrua vă rambursa plățile și, în cazul în care transportuleste inclus în pachet, pentru a asigura repatriereadumneavoastră în cazul în care devine insolventă.Informații suplimentare referitoare la principaleledrepturi în temeiul Ordonanței Guvernului nr. 2/2018 [a se furniza sub forma unui hyperlink].
Urmărind hyperlinkul, călătorul va primi următoareleinformații:Drepturi principale în temeiul OrdonanțeiGuvernului nr. 2/2018
– Călătorii vor primi toate informațiile esențialeprivind pachetul anterior încheierii contractului privindpachetul de servicii de călătorie.
– Există întotdeauna cel puțin un comerciant care răspunde pentru executarea corespunzătoare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
– Călătorilor li se pune la dispoziție un număr de telefon de urgență sau detaliile unui punct de contact unde pot lua legătura cu agenția de turismorganizatoare sau cu agentul de turism.
– Călătorii pot transfera pachetul unei alte persoane, în urma unei înștiințări efectuate în mod rezonabil șieventual a plății unor costuri suplimentare.
– Prețul pachetului poate fi mărit numai dacă cresccosturile specifice (de exemplu, prețurilecarburanților) și dacă acest lucru este prevăzut înmod expres în contract, și în orice caz nu mai târziude 20 de zile înainte de începerea executăriipachetului. În cazul în care creșterea prețului estemai mare de 8% din prețul pachetului, călătorulpoate înceta contractul. În cazul în care agenția de turism organizatoare își rezervă dreptul de a creșteprețul, călătorul are dreptul la o reducere de prețdacă apare o scădere a costurilor relevante.
– Călătorii pot înceta contractul fără plata uneipenalități de încetare și pot obține rambursareaintegrală a oricăror plăți în cazul în care oricare dintreelementele esențiale ale pachetului, altul decâtprețul, s-a modificat în mod semnificativ. În cazul încare, înainte de începerea executării pachetului, comerciantul răspunzător de pachet anuleazăpachetul, călătorii au dreptul la rambursare și, dupăcaz, la o despăgubire.
– Călătorii pot înceta contractul fără plata uneipenalități de încetare, înainte de începerea executăriipachetului, în circumstanțe excepționale, de exempluîn cazul unor probleme grave de securitate la destinație care sunt susceptibile de a afecta pachetul.
– În plus, călătorii au posibilitatea de a încetacontractul în orice moment înainte de începereaexecutării pachetului, în schimbul achitării uneipenalități de încetare adecvată și justificabilă.
– În cazul în care, după începerea executăriipachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebuioferite călătorului servicii alternative corespunzătoare, fără a implica plata unor costurisuplimentare. Călătorii pot înceta contractul fără plataunei penalități de încetare, în cazul în care serviciilenu sunt executate în conformitate cu contractul șiacest fapt afectează în mod substanțial executareapachetului, iar agenția de turism organizatoare nu remediază problema.
– Călătorii au de asemenea dreptul la o reducere a prețului și/sau la plata unor despăgubiri pentru dauneîn cazul în care serviciile de călătorie nu sunt executate sau sunt executate în mod necorespunzător.
– Agenția de turism organizatoare trebuie să ofereasistență în cazul în care călătorul se află îndificultate.
– În cazul în care agenția de turism organizatoareintră în insolvență, plățile vor fi rambursate. În cazulîn care aceasta intră în insolvență după începereaexecutării pachetului, iar transportul este inclus înpachet, repatrierea călătorilor este garantată. LYOD TOUR S.R.L. a contractat protecția în caz de insolvență cu OMNIASIG VIENNA INSURANCE GROUP[entitatea responsabilă pentru protecția în caz de insolvență]. Călătorii pot contacta această entitatesau, după caz, autoritatea competentă (datele de contact, inclusiv numele, adresa geografică, adresade e-mail și numărul de telefon) în cazul în care serviciile sunt refuzate din cauza insolvenței LYOD TOUR S.R.L. În sensul prezentului formular prin agenție de turism organizatoare se înțelege agențiade turism organizatoare stabilită pe teritoriulRomâniei sau agenția de turism intermediară stabilităpe teritoriul României, care cumpără în mod direct pachete de la o agenție de turism organizatoare care nu este stabilită în România, după caz, conform art. 14 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2018.În cazulprevederilor referitoare la insolvență, agenția de turism organizatoare este cea dintr-un alt stat membru sau din România, după caz.OrdonanțaGuvernului nr. 2/2018 [hyperlink]